Home / Advanced E-Sigaret / Deel 2: Op zoek naar een batterij, atomizer en e-liquid
Op zoek naar een batterij, toevoersysteem en e-liquid

Deel 2: Op zoek naar een batterij, atomizer en e-liquid

Eens je de vertrouwde omgeving van de klassieke e-sigaret verlaat, word je overspoeld door een aanbod van verschillende soorten batterijen. In deze omgeving zal je vaak de afkortingen APV (Advanced Personal Vaporizer), PV (Personal Vaporizer) en MOD (Modification) tegenkomen. Het zijn allemaal termen die refereren naar een batterij of controller.  Ook de keuze aan atomizers of componenten waar een atomizer inzit (zoals cartomizers, clearomizers en diverse tank configuraties) is enorm. Om maar te zwijgen van het aantal e-liquids die  aangeboden worden in ongeveer in elke smaak die je in de voedingssector terugvindt.

De kunst van het dampen

De kunst van het dampen bestaat eruit de juiste kit te configureren en je batterij precies in te stellen om zo je dampervaring te maximaliseren.

In tegenstelling tot klassieke e-sigaretten controleer je volledig zelf je dampervaring. In functie van de gebruikte componenten bepaal je via de instellingen van je batterij namelijk zelf de hoeveelheid damp, de throat hit, de temperatuur van de damp, de smaak,…

Je gaat als het ware op zoek naar die componenten en die instellingen die ervoor zorgen dat jou favoriete e-liquid optimaal  verbrand wordt (elke liquid is anders en vraagt een andere verbranding) zodat de hoeveelheid en de smaak van de geproduceerde damp precies is zoals jij het wil.

We kunnen ons inbeelden dat dit allemaal wat overweldigend klinkt. Als je het web doorkruist, is het niet moeilijk totaal in de war te geraken. No worries, we helpen je er wel doorheen.

eGo vs 510 schroefdraad (threading)

Voor we dieper ingaan op de verschillende componenten, een korte toelichting over de schroefdraad. ‘510’ en ‘eGo’ zijn niet meer of niet minder dan namen voor het type schroefdraad waar een component mee uitgerust is. Als je verschillende componenten aan elkaar wil gaan koppelen moet je er dus vooral op letten dat beide componenten hetzelfde type schroefdraad hebben.

In deel 3 positioneren we de verschillende batterij types. Lees verder…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Google+